.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سوختن ۱۵ هزار اصله درخت در آتش سوزی های جنگل غرب مازندران
معاون حفاظت و امور ارضی منابع طبیعی نوشهر گفت: در شش ماه نخست امسال ۱۵ هزارو ۲۷۳ اصله درخت، درختچه و نهال از گونه های مختلف در آتش سوخت و آسیب دید.

به گزارش شمال نیوز،عبدالرضا سنگاری با اشاره به سوختن بیش از ۱۵ هزار اصله درخت و درختچه در آتش سوزی های سال جاری عرصه های جنگلی اظهار داشت: در شش ماهه نخست سالجاری حدود ۳۰ هکتار از عرصه های جنگلی ومرتعی حوزه این اداره کل دچار آتش سوزی شد و هنوز برآورد دقیقی از خسارتهای اقتصادی این آتش سوزی ها به دست نیامده است.

وی با بیان اینکه این سطح آتش سوزی ها نسبت به مشابه سال گذشته به لحاظ سطح کاهش داشته است افزود: در شش ماهه نخست پارسال حدود ۳۹ هکتار از جنگها ومراتع غرب مازندران دچار حریق شد.

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی نوشهر همچنین با اشاره به آتش سوزی های اخیر در مناطق جنگلی و مرتعی غرب استان افزود: از آنجا که اکثر این آتش سوزی در ارتفاعات کوهستانی وبیش از ۲۰۰۰ متر از سطح دریا بوده است عامل انسانی در آن دخیل بوده است.

سنگاری، تعداد آتش سوزی های حادث شده را در مناطق جنگی ومرتعی غرب مازندران ۱۶ فقره اعلام کرد و افزود: حدود ۱۲ هکتار از مراتع غرب استان طعمه حریق شد که در پیله کوه کجور حدود ۱۰ هکتار بوده است که سال گذشته نیز این منطقه طعمه حریق شده بود.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی نوشهر، یکی از دلایلی که اطفاء حریق را در مناطق جنگلی دچار مشکل می کند، وجود درختان پیرو فرتوت وشکسته در داخل جنگل عنوان کرد و ادامه داد: وجود این درختان بر شدت آتش افزوده و اطفاء را با وجود امکانات اولیه با کندی و مشکل مواجه می سازد.

وی هشدار داد با توجه به فرارسیدن فصل پاییز و خزان درختان احتمال اینکه مجددا شاهد آتش سوزی در جنگل باشیم بسیار زیاد است.

وی بر لزوم خروج هرچه سریعتر درختان شکسته از سطح جنگلها تأکید کرد و در عین حال گفت: این درختان سرمایه های ملی کشور هستند و می تواند تا حدودی نیاز کارخانجات داخلی را مرتفع کند و خروج این درختان در کاهش شدت دامنه آتش سوزی در جنگلها موثر است.

معاون منابع طبیعی غرب مازندران ادامه داد: در سال جاری افزون بر  پنج هزارکیلوگرم علوفه و ۱۴هزار بوته مرتعی از نوع "گون" در آتش نابود شد و برای مهار آتش سوزی در پیله کوه کجور با چرخبال طی چند مرحله آب پاشی هوایی صورت گرفت که تا حدود زیادی موثر بوده است.

این مقام مسئول درهمین رابطه افزود: چنانچه چرخبال در منطقه حضور داشت در زمان شروع حریق اطفاء به سهولت انجام می شود وجلوی خسارات تا حدودی کاهش می یافت.

اداره کل منابع طبیعی نوشهر بیش از ۶۰۰ هزار هکتار عرصه های جنگلی و مرتعی را غرب مازندران تحت پوشش و مدیریت قرار دارد./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.337 seconds.